El Home Staging és una tècnica de màrqueting importada dels Estats Units que té com a objectiu preparar les propietats per a la venda o lloguer amb la finalitat que impacti i enamori.
Quan vens un habitatge, aquest passa a formar part del teu passat. En canvi, per al comprador és tot al contrari, simbolitza l’inici d’una nova vida, una nova etapa. Es podria dir que la teva antiga casa és un somni pel nou propietari.
Per això, el Home Staging consisteix a treballar de manera eficaç la part emocional del client mitjançant una presentació òptima de l’habitatge cuidant cada detall.
El Home Staging és un concepte que avui dia continua sent molt poc conegut a Espanya. No obstant, aquesta tècnica fa anys que s’aplica a països tan importants com els Estats Units.
𝐐𝐮𝐚𝐧 𝐯𝐚 𝐜𝐨𝐦𝐞𝐧ç𝐚𝐫 𝐞𝐥 𝐇𝐨𝐦𝐞 𝐒𝐭𝐚𝐠𝐢𝐧𝐠?
Als Estats Units va ser Bárbara Schwarz, a principis dels anys 70, la primera persona que va encunyar aquest terme, descobrint així una nova forma de venda immobiliària que s’ha anat consolidant amb els anys i que arriba cada cop a més popularitat.
Bàrbara va ser una dona dedicada al món immobiliari. Va aconseguir una feina per treballar com a agent immobiliari i va ser allà on va descobrir la gran diferència de vendes reeixides que hi havia entre els habitatges normals i els habitatges que eren preparats adequadament abans de vendre’ls.
L’objectiu del Home Staging és que la persona que visiti el teu habitatge vulgui viure-hi. Aconseguiràs que els compradors visitin casa teva com abelles van a la mel o fins i tot que busquin algun tipus de crèdit per obtenir-la.
Algunes persones no saben realment què és el Home Staging, confonent-se amb decorar un habitatge o fer-ne una reforma, però res més lluny de la realitat, aquesta és una visió errònia d’aquest concepte.Decorar una casa és simplement personalitzar un habitatge al gust de la persona que viu o viurà en aquest immoble. En canvi, el Home Staging és tot el contrari, consisteix a treure aquesta decoració que ha estat creada i personalitzada per a un perfil de persona molt concret, és a dir: despersonalitzar.
Es tracta d’aportar a l’habitatge un rentat de cara i una despersonalització. Per això s’utilitzen factors tan importants com la neteja, col·locació estratègica dels elements, pintura i fins i tot petites reparacions si la situació ho requereix.
Aquests factors combinats amb moltes altres tasques com: buidar els espais, redistribuir els mobles, aprofitar la llum, amoblaments i col·locació d’accessoris que enamoren i enlluernen; formen part daquesta tècnica de venda immobiliària.
Una respuesta a “Què és el Home Staging”